Get Adobe Flash player
Αρχική Χρήσιμες Πληροφορίες & Συμβουλές

postheadericon Χρήσιμες Πληροφορίες & Συμβουλές

advice

kid


Γονείς, πως θα βοηθήσετε τα παιδιά σας στις ξένες γλώσσες;

Τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ που θα ενθαρρύνουν τα παιδιά στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών.





ΝΑΙ
:
Αφήστε το παιδί σας να επιλέξει τη γλώσσα της αρεσκείας του, και όχι αυτή που εσείς θεωρείτε απαραίτητα. Έτσι, θα έχει καλύτερη απόδοση. Άλλωστε όλες οι γλώσσες είναι χρήσιμες στη σημερινή πραγματικότητα.

ΟΧΙ:
Αποφύγετε τις ερωτήσεις του τύπου: «Τι σας έβαλε ορθογραφία η δασκάλα;» ή «Τι σημαίνει αυτή η λέξη;».  Η διδακτική των ξένων γλωσσών έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.

ΝΑΙ:
Συζητήστε με τον καθηγητή της ξένης γλώσσα και ζητήστε του να σας υποδείξει τρόπους που μπορείτε να παρακολουθήσετε τη μελέτη του παιδιού στο σπίτι.

ΟΧΙ:
Μη λέτε στο παιδί σας: «Είδες τι βαθμούς πήρε η Ελενίτσα στα Αγγλικά;». Δεν έχουν τόσο σημασία οι βαθμοί. Βοηθήστε το παιδί σας να δει την ξένη γλώσσα σαν μια πιο ευχάριστη δραστηριότητα από τα σχολικά μαθήματα.

ΝΑΙ:
Αγοράστε κάποια φορά ένα ξενόγλωσσο περιοδικό ή κόμικ. Θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη κι ένα κίνητρο για εξωσχολικό διάβασμα και εμπλουτισμό λεξιλογίου.

ΟΧΙ:
Μη πείτε ποτέ: «Αννούλα μίλησε Αγγλικά με την ξαδερφούλα σου που είναι σε μεγαλύτερη τάξη.». Δεν έχει καμιά έννοια να μιλήσει η Αννούλα Αγγλικά με την ξαδερφή της, αφού η γλώσσα επικοινωνίας τους είναι η Ελληνική.

ΝΑΙ:
Ενθαρρύνετε το παιδί σας να αλληλογραφήσει με παιδιά από όλο τον κόσμο. Κάνοντας πρακτική στη γλώσσα ταυτόχρονα μαθαίνει τον πολιτισμό άλλων χωρών και το κυριότερο αποκτά φίλους.

ΟΧΙ:
Μην ελέγχετε τις γνώσεις του, ρωτώντας: «τι λέει ο Χ στην τηλεόραση;». Ακούγοντας ένα μικρό τυχαίο απόσπασμα, ποτέ δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι λέει κάποιος σε μια εκπομπή, που το θέμα της μπορεί να μας είναι αγνωστο και μάλιστα σε ξένη γλώσσα που δυσκολεύει την κατανόηση.

ΝΑΙ:
Ρωτήστε το παιδί σας στο σούπερ μάρκετ: «Τι γράφει σ’αυτή τη μαρμελάδα; Έχει συντηρητικά; Τι περιέχει το τάδε προϊόν;», κ.λ.π. Να είστε σίγουροι ότι θα βάλει τα δυνατά του να σας βοηθήσει, γιατί θα έχετε πραγματικά την ανάγκη του κι’αυτό το κάνει να νιώθει υπεύθυνο. Κοιτάξτε γύρω σας. Ο κόσμος μας είναι γεμάτος από ξενόγλωσσα μηνύματα: Επιγραφές, διαφημίσεις, τραγούδια, φωνές τουριστών…
Ξυπνήστε την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών σας για ό,τι τους πριβάλλει. Είναι το καλύτερο κίνητρο για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών!

 

languages

Πως, πότε «γεννήθηκαν» οι γλώσσες και πως δόθηκαν στους λαούς

Από πού προήλθε η γλώσσα που μιλάμε, πόσα χρόνια ζωής έχει; Σε αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα προσπαθούν να απαντήσουν οι ιστορικοί και γλωσσολόγοι, ενώ τώρα έχουν εντοπίσει το ενδιαφέρον τους στις γενεαλογικές σχέσεις που μπορεί να έχουν οι 6.000 γλώσσες  που ομιλούνται σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Τώρα μια ομάδα βιολόγων από τη Νέα Ζηλανδία προσπαθεί να κάνει το ίδιο προτείνοντας την εφαρμογή στο χώρο της ιστορικής γλωσσολογίας μαθηματικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την μελέτη των γονιδίων και των ειδών, με πρώτο παράδειγμα την ινδοευρωπαϊκή γλωσσική οικογένεια.

Ένας από τους επιστήμονες, ο εξελικτικός βιολόγος Ράσελ Γκρέι και οι συνεργάτες του μετά από τις σχετικές έρευνες που έκαναν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πρώτη – ινδοευρωπαϊκή γλώσσα είναι κατά 2.700 χρόνια παλαιότερη από ότι υπολόγιζαν μέχρι τώρα οι γλωσσολόγοι.

Με βάση δηλαδή τη νέα αυτή εικόνα η ινδοευρωπαϊκή θεωρείται η μητέρα των γλωσσών και εκτιμάται ότι μιλήθηκε πριν από 8.700 χρόνια κάπου στη Μικρά Ασία.

Όση προσπάθεια κι αν έχουν κάνει οι επιστήμονες ακόμη υπάρχουν πολλά κενά σχετικά με την ανάπτυξη και την εξάπλωση των γλωσσών.

Ορισμένοι πάντως ερευνητές λένε ότι οι ινδοευρωπαϊκές γλώσσες εξαπλώθηκαν από ένα λαό πολεμιστών που ζούσε στις Ρωσικές στέπες περίπου πριν από 6.000 χρόνια. Αυτοί κατέκτησαν τους λαούς, που ζουν στη σημερινή Ινδία και Ευρώπη και επέβαλαν τη γλώσσα τους από την οποία προήλθαν οι γλώσσες της σημερινής ινδοευρωπαϊκής γλωσσικής οικογένειας. Μια άλλη εκδοχή αναφέρει ότι οι αρχικοί ομιλητές της γλώσσας αυτής ήταν αγρότες οι οποίοι ζούσαν πριν από τουλάχιστον 8.000 χρόνια στο σημερινό Τσατάλ Χιουγιούκ της Τουρκίας. Η γλώσσα εξαπλώθηκε μέσω αυτών όχι με την κατάκτηση αλλά με τη διάδοση των αγροτικών τεχνικών που μόλις είχαν ανακαλυφθεί.

 

 computer-kid
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Οι περισσότεροι από μας έχουμε δει αλλά και έχουμε ακούσει να γίνεται λόγος για το αντικείμενο που ονομάζεται Ηλεκτρονικός Υπολογιστής. Αρκετοί όμως από μας αντιμετωπίζουμε τους υπολογιστές με επιφύλαξη ή αρνητικά γιατί δεν μπορούμε να τους κατανοήσουμε, ενώ άλλοι ήδη χρησιμοποιούν Η/Υ λόγω της δουλειάς τους. Όμως πάντα μέσα κρύβεται η επιθυμία να μάθουμε επιτέλους να χειριζόμαστε αυτά τα μηχανήματα για τον απλούστατο λόγο ότι θα μας βοηθήσουν στην καθημερινή μας ζωή αλλά και στην εργασία μας.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έτυχε να μα μην έχουν επαφή με Η/Υ, ακόμα και αυτοί που τους βλέπουν αρνητικά, θαυμάζουν τις δυνατότητές τους, αφού καθημερινά ακούγονται τα κατορθώματα που επιτυγχάνουν.

Ο υπολογιστής δεν είναι ηλεκτρονικός εγκέφαλος όπως τον αποκαλούν πολλοί, αλλά είναι ένα εργαλείο που εφευρέθηκε για να διευκολύνει τους ανθρώπους στην εργασία τους και να επεκτείνει τις προσπάθειες του ανθρώπινου γένους προς την τεχνολογική εξέλιξη.

Οι άνθρωποι έχοντας την ανάγκη να μετρούν, μετρούσαν με τα δάχτυλα, σκάλιζαν γραμμές σε κόκαλα, αργότερα έφτιαξαν συστήματα αρίθμησης, ενώ τον 3ο αιώνα μ.Χ. επινοήθηκε ο άβακας. Αυτή ήταν η πρώτη χειροκίνητη υπολογιστική μηχανή. Στη συνέχεια ο άνθρωπος κατασκεύαζε διάφορες υπολογιστικές μηχανές, με αποκορύφωμα τον Eniac, τον πρώτο υπολογιστή, ο οποίος εφευρέθηκε από τον Βούλγαρο Επιστήμονα Ατανάσοβ (Athanasov) το 1946. Το μόνο μειονέκτημα του Eniac ήταν ότι είχε όγκο όσο ένα δωμάτιο.

Στις αρχές του 1970 εφευρέθηκε το τρανζίστορ και τότε η πρόοδος των τότε υπολογιστικών μηχανών άρχισε να εξελίσσεται ραγδαία.

Κινητοποιούν οι εξετάσεις τους μαθητές;

kids2

 Όταν σπουδάζεις μια γλώσσα το κάνεις για ένα σκοπό.

Ο στόχος είναι φυσικά, στη βάση του, η ικανότητα επικοινωνίας στον γραπτό και προφορικό λόγο. Χρειάζεται όμως να αποδείξεις τουλάχιστον στον εαυτό σου, ότι μπορείς να τα καταφέρεις.  Πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχεις φτάσει σε συγκεκριμένο επίπεδο. Και ας μη ξεχνάμε πως η απόκτηση πιστοποιητικού είναι ένα παραπάνω εφόδιο για την εύρεση εργασίας σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Έτσι λοιπόν οι εξετάσεις έχουν γίνει βασικό κίνητρο για τους μαθητές / σπουδαστές ξένων γλωσσών.

ΤΙ ΕΔΕΙΞΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ 9ου Δ.Σ.

Γνώσεις για Internet – Η/Υ αναζητούν οι μαθητές Δημοτικού

Την επιθυμία τους να μάθουν περισσότερα για τον κόσμο του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδικτύου εξέφρασαν τα παιδιά μέσα από έρευνα που πραγματοποίησε το τμήμα ΣΤ’ 1 του 9ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.

Αναλυτικά, στην έρευνα έλαβαν μέρος 97 μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, από τους οποίους το 88% θέλουν να διδάσκονται περισσότερα στο σχολείο σχετικά με τους Η/Υ. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των μαθητών (το 62% συγκεκριμένα) υποστηρίζει πως το σχολείο δεν τους δίδαξε καθόλου θέματα σχετικά με τους υπολογιστές. Όσον αφορά στα κινητά, ή έρευνα έδειξε ότι το 46% των μαθητών αυτής της ηλικίας έχουν δικό τους κινητό.

Παρ’ όλα αυτά, ενθαρρυντικό είναι ότι το 86% προτιμούν την προσωπική επαφή με τους φίλους τους και όχι αυτή που γίνεται μέσω των τηλεπικοινωνιών. Στην έρευνα που έκαναν οι μαθητές ασχολήθηκαν και με την Γενετική, ρωτώντας 79 γονείς , από τους οποίους το 100% θεωρούν πως τα φυσικά προϊόντα είναι πιο θρεπτικά για τον ανθρώπινο οργανισμό και τα προτιμούν για την διατροφή των παιδιών τους.

 
Τηλε-Εκπαίδευση
Διαφήμιση
Σχολή Πληροφορικής
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ημερολόγιο
Δεκέμβριος 2018
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Ποιος είναι Online;
Έχουμε 14 επισκέπτες συνδεδεμένους